اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت 91917 مورخ 1401/04/20
فصلنامه "پژوهش های نوین در شهرهوشمند " در سیویلیکا نمایه میشود.
فصلنامه " پژوهش های نوین در شهرهوشمند" در magiran نمایه میشود.
فصلنامه "پژوهش های نوین در شهرهوشمند" در SID نمایه میشود.
دسترسی آزاد به مقالات فصلنامه "پژوهش های نوین در شهرهوشمند "
COPE
سامانه مشابهت یاب علمی ( سمیم نور)
سامانه مشابهت یاب علمی ( ایرانداک)
تحولات جدید در تحقیقات رفتار مصرفکننده با بهرهگیری از هوش مصنوعی
دوره 2، شماره 1، 1402، صفحات 40 - 52
1 دکتری بازاریابی از دانشگاه تریر آلمان، عضو هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجبشیر، ایران.
2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بینالملل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجبشیر، ایران.
چکیده :
این مقاله، مروری بر پیشرفتهای اخیر در تحقیقات رفتار مصرفکننده را ارائه میکند که از طریق استفاده از هوش مصنوعی (AI) ممکن شده است. مقاله با مقدمهای بر اهمیت تحقیق رفتار مصرفکننده و هدف آن آغاز میشود. سپس، یک نمای کلی از هوش مصنوعی ازجمله تعریف، انواع و کاربردهای آن در تحقیقات رفتار مصرفکننده ارائه میدهد. در ادامه، پیشرفتهای مختلف در تحقیقات رفتار مصرفکننده را که با هوش مصنوعی ممکن شدهاند، ازجمله شخصیسازی و سفارشیسازی، پیشبینی و توصیه، تحلیل احساسات و نظرکاوی، تشخیص تصویر و صدا و دستیاران مجازی و چتباتها، مورد بحث قرار میدهد. پس از آن، چالشها و محدودیتهای هوش مصنوعی در تحقیقات رفتار مصرفکننده، ازجمله حریم خصوصی و امنیت دادهها، نگرانیهای اخلاقی، دقت و قابلیت اطمینان، هزینه و دسترسی مورد بحث قرار میگیرند. این مقاله با بحث در مورد تأثیر بالقوه AI بر تحقیقات رفتار مصرفکننده، فرصتهایی برای تحقیق و توسعه بیشتر و پیامدهای آن برای مشاغل و بازاریابان به پایان میرسد. بهطورکلی، این مقاله نقش مهم هوش مصنوعی در پیشرفت تحقیقات رفتار مصرفکننده را برجسته ساخته و بینشهایی را در مورد آینده این حوزه ارائه میدهد.
این مقاله، مروری بر پیشرفتهای اخیر در تحقیقات رفتار مصرفکننده را ارائه میکند که از طریق استفاده از هوش مصنوعی (AI) ممکن شده است. مقاله با مقدمهای بر اهمیت تحقیق رفتار مصرفکننده و هدف آن آغاز میشود. سپس، یک نمای کلی از هوش مصنوعی ازجمله تعریف، انواع و کاربردهای آن در تحقیقات رفتار مصرفکننده ارائه میدهد. در ادامه، پیشرفتهای مختلف در تحقیقات رفتار مصرفکننده را که با هوش مصنوعی ممکن شدهاند، ازجمله شخصیسازی و سفارشیسازی، پیشبینی و توصیه، تحلیل احساسات و نظرکاوی، تشخیص تصویر و صدا و دستیاران مجازی و چتباتها، مورد بحث قرار میدهد. پس از آن، چالشها و محدودیتهای هوش مصنوعی در تحقیقات رفتار مصرفکننده، ازجمله حریم خصوصی و امنیت دادهها، نگرانیهای اخلاقی، دقت و قابلیت اطمینان، هزینه و دسترسی مورد بحث قرار میگیرند. این مقاله با بحث در مورد تأثیر بالقوه AI بر تحقیقات رفتار مصرفکننده، فرصتهایی برای تحقیق و توسعه بیشتر و پیامدهای آن برای مشاغل و بازاریابان به پایان میرسد. بهطورکلی، این مقاله نقش مهم هوش مصنوعی در پیشرفت تحقیقات رفتار مصرفکننده را برجسته ساخته و بینشهایی را در مورد آینده این حوزه ارائه میدهد.
کلمات کلیدی :
کلانداده و تجزیهوتحلیل، رسانههای اجتماعی و جوامع آنلاین، روشهای عصبشناسی، فناوری موبایل، طرحهای تحقیقات تجربی، دیدگاههای بین فرهنگی و جهانی
کلانداده و تجزیهوتحلیل، رسانههای اجتماعی و جوامع آنلاین، روشهای عصبشناسی، فناوری موبایل، طرحهای تحقیقات تجربی، دیدگاههای بین فرهنگی و جهانی
-
147
-
53
-
1402/06/23
-
1402/07/25
-
1402/08/25