اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت 91917 مورخ 1401/04/20
فصلنامه "پژوهش های نوین در شهرهوشمند " در سیویلیکا نمایه میشود.
فصلنامه " پژوهش های نوین در شهرهوشمند" در magiran نمایه میشود.
فصلنامه "پژوهش های نوین در شهرهوشمند" در SID نمایه میشود.
دسترسی آزاد به مقالات فصلنامه "پژوهش های نوین در شهرهوشمند "
COPE
سامانه مشابهت یاب علمی ( سمیم نور)
سامانه مشابهت یاب علمی ( ایرانداک)
تأثیر کرونا بر تحول دیجیتالی در آموزش عالی با تأکید بر آینده پژوهی
دوره 1، شماره 2، 1401، صفحات 82 - 91
1 دانش¬آموخته کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز
چکیده :
در شرایط امروزی جهان، بیماری همه¬گیر کرونا باعث ایجاد تحولات اساسی در ساختار و سیستم آموزش عالی، ایجاد زیرساختهای لازم در زمینه آموزش مجازی و ایجاد پروتکلها، قوانین و سایر تمهیدات موردنیاز شده است. چنین وضعیتی، آموزش را از شکل سنتی خارج نموده و تحولات مفید دیجیتالی را سبب شده است. هرچند که پیش از همه¬گیری نیز ابزارهای دیجیتالی جزء لاینفک زندگی افراد بوده¬اند اما امروزه، آموزش افراد به¬طور همه¬جانبه از یک تمرین کلاسی سنتی به یک آموزش از راه دور و دیجیتالی تبدیل شده است. روند دیجیتالی شدن، جامعه و مشاغل را در طول همه¬گیری فعال نگه داشته است. آموزش عالی باید نقش مهم و کاربردی را در کمک به شکل¬دهی به جهان پس از کرونا ایفا کند. به همین منظور، لازم است که این کار را ابتدا با تغییر شکل خود آغاز نماید. مقاله حاضر که به شیوه¬ای مروری و با کمک منابع کتابخانه¬ای و اینترنتی تدوین شده، تلاش دارد تا ضمن پرداختن به ویژگی¬های جهان پس از همه¬گیری، به تأثیر آن بر تحول آنی دیجیتال در حوزه¬ آموزش عالی و لزوم آینده¬پژوهی در آموزش عالی و نظام دانشگاهی به¬عنوان یک پیش¬نیاز اصلی بپردازد.
در شرایط امروزی جهان، بیماری همه¬گیر کرونا باعث ایجاد تحولات اساسی در ساختار و سیستم آموزش عالی، ایجاد زیرساختهای لازم در زمینه آموزش مجازی و ایجاد پروتکلها، قوانین و سایر تمهیدات موردنیاز شده است. چنین وضعیتی، آموزش را از شکل سنتی خارج نموده و تحولات مفید دیجیتالی را سبب شده است. هرچند که پیش از همه¬گیری نیز ابزارهای دیجیتالی جزء لاینفک زندگی افراد بوده¬اند اما امروزه، آموزش افراد به¬طور همه¬جانبه از یک تمرین کلاسی سنتی به یک آموزش از راه دور و دیجیتالی تبدیل شده است. روند دیجیتالی شدن، جامعه و مشاغل را در طول همه¬گیری فعال نگه داشته است. آموزش عالی باید نقش مهم و کاربردی را در کمک به شکل¬دهی به جهان پس از کرونا ایفا کند. به همین منظور، لازم است که این کار را ابتدا با تغییر شکل خود آغاز نماید. مقاله حاضر که به شیوه¬ای مروری و با کمک منابع کتابخانه¬ای و اینترنتی تدوین شده، تلاش دارد تا ضمن پرداختن به ویژگی¬های جهان پس از همه¬گیری، به تأثیر آن بر تحول آنی دیجیتال در حوزه¬ آموزش عالی و لزوم آینده¬پژوهی در آموزش عالی و نظام دانشگاهی به¬عنوان یک پیش¬نیاز اصلی بپردازد.
کلمات کلیدی :
کرونا، تحول دیجیتالی، آینده¬پژوهی، آموزش عالی
کرونا، تحول دیجیتالی، آینده¬پژوهی، آموزش عالی
-
327
-
83
-
1401/09/05
-
1401/09/24
-
1401/11/27