اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت 91917 مورخ 1401/04/20
فصلنامه "پژوهش های نوین در شهرهوشمند " در سیویلیکا نمایه میشود.
فصلنامه " پژوهش های نوین در شهرهوشمند" در magiran نمایه میشود.
فصلنامه "پژوهش های نوین در شهرهوشمند" در SID نمایه میشود.
دسترسی آزاد به مقالات فصلنامه "پژوهش های نوین در شهرهوشمند "
COPE
سامانه مشابهت یاب علمی ( سمیم نور)
سامانه مشابهت یاب علمی ( ایرانداک)
بررسی شبکههای اجتماعی بهعنوان عاملی مهم در تحقق ایدهها، ارتقای فرآیندهای نوآوری و نوآوریهای اجتماعی
دوره 2، شماره 3، 1403، صفحات 62 - 77
1 کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، گروه مدیریت، دانشگاه جامع علمی کاربردی اهواز، اهواز، ایران.
چکیده :
در پارادایم جدید نوآوری، تعریف نوآوری از تأکید بر اهداف اقتصادی صرف به اهداف اجتماعی تغییر پیدا کرده و اضافه شدن عنصر اجتماعی به نوآوری، نوآوری اجتماعی را به ارمغان آورده است. این مفهوم، نوآوری و بهکارگیری اندیشههای نو در جهت ایجاد ارزش را معطوف به پاسخگویی به نیازهای اجتماعی میداند و در تلاش برای جلب مشارکت اجتماعی است. از سوی دیگر، در شرایط امروز، تغییرات فرهنگی باعث شده است افراد ترجیح دهند در عین تنهایی، ارتباطات گستردهای را با جهان پیرامون خود داشته باشند. نظام ارتباطات اجتماعی با ظهور شبکههای اجتماعی و اینترنت با تحولات مهمی روبهرو شده و گرایش افراد به این شبکهها در سراسر دنیا با هدف ایجاد روابط اجتماعی رو به رشد است. محتوای تولیدشده به دست کاربران در این شبکهها، منبعی مناسب برای بررسی پدیدههای اجتماعی مانند نوآوریهای اجتماعی است. امروزه، شبکههای اجتماعی در اشتراکگذاری ایدهها و نظرات کاربران، تعامل در موضوعات گوناگون و تولید دانش بر اساس ارتباطات متقابل و گردش آزادانه نوآوریها و نتیجتاً توسعه و حمایت از نوآوریهای اجتماعی جهت حل مسائل و مشکلات اجتماعی، نقش بسزایی دارند. پژوهش حاضر که با بهرهگیری از منابع کتابخانهای و اینترنتی تهیه شده و بهصورت تحلیلی-مروری تدوین شده است، تلاش دارد ضمن بررسی مفهوم نوآوری اجتماعی و مزایای شبکههای اجتماعی، به بررسی نقش این شبکهها در توسعه نوآوریهای اجتماعی بپردازد.
در پارادایم جدید نوآوری، تعریف نوآوری از تأکید بر اهداف اقتصادی صرف به اهداف اجتماعی تغییر پیدا کرده و اضافه شدن عنصر اجتماعی به نوآوری، نوآوری اجتماعی را به ارمغان آورده است. این مفهوم، نوآوری و بهکارگیری اندیشههای نو در جهت ایجاد ارزش را معطوف به پاسخگویی به نیازهای اجتماعی میداند و در تلاش برای جلب مشارکت اجتماعی است. از سوی دیگر، در شرایط امروز، تغییرات فرهنگی باعث شده است افراد ترجیح دهند در عین تنهایی، ارتباطات گستردهای را با جهان پیرامون خود داشته باشند. نظام ارتباطات اجتماعی با ظهور شبکههای اجتماعی و اینترنت با تحولات مهمی روبهرو شده و گرایش افراد به این شبکهها در سراسر دنیا با هدف ایجاد روابط اجتماعی رو به رشد است. محتوای تولیدشده به دست کاربران در این شبکهها، منبعی مناسب برای بررسی پدیدههای اجتماعی مانند نوآوریهای اجتماعی است. امروزه، شبکههای اجتماعی در اشتراکگذاری ایدهها و نظرات کاربران، تعامل در موضوعات گوناگون و تولید دانش بر اساس ارتباطات متقابل و گردش آزادانه نوآوریها و نتیجتاً توسعه و حمایت از نوآوریهای اجتماعی جهت حل مسائل و مشکلات اجتماعی، نقش بسزایی دارند. پژوهش حاضر که با بهرهگیری از منابع کتابخانهای و اینترنتی تهیه شده و بهصورت تحلیلی-مروری تدوین شده است، تلاش دارد ضمن بررسی مفهوم نوآوری اجتماعی و مزایای شبکههای اجتماعی، به بررسی نقش این شبکهها در توسعه نوآوریهای اجتماعی بپردازد.
کلمات کلیدی :
شبکههای اجتماعی، رسانههای اجتماعی، ایده، نوآوری، نوآوری اجتماعی، رسانه
شبکههای اجتماعی، رسانههای اجتماعی، ایده، نوآوری، نوآوری اجتماعی، رسانه
-
197
-
45
-
1402/11/25
-
1402/12/23
-
1403/02/11